.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دومين نشست احزاب و گروه‌هاي سياسي مازندران و حاشيه‌هاي آن
دومين نشست صميمي احزاب و گروه‌هاي سياسي استاندار مازندران با معاون‌ سياسي- امنيتي استاندار مازندران برگزار شد. در اين نشست احزاب و گرو‌ه‌هاي سياسي ديد‌گاه‌هاي خود را در خصوص ...
دومين نشست احزاب و گروه‌هاي سياسي مازندران و حاشيه‌هاي آن

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با اشاره به نقش موثر احزاب در تصمیم گیریهای سیاسی دولت ها اظهار داشت: احزاب باید در توسعه مازندران نقش آفرینی کنند.

به گزارش شمال‌نيوز، هادي ابراهيمي، معاون سياسي-امنيتي استاندار مازندران در دومين نشست صميمي احزاب و گروه‌هاي سياسي استان مازندران گفت: در حال حاضر 14 حزب در سطح استان فعاليت دارند كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 58 فعاليت آنان آغاز شده است.

هادي ابراهيمي افزود: احزاب مي‌توانند نقدهاي منصفانه در چارچوب قانون داشته باشند كه نافع امنيت عمومي و مباني ديني نباشد.

وي با اشاره به اينكه اينگونه جلسات بايد كاربردي باشد، گفت: نگاه ما در استان نسبت به احزاب و تشكل‌هاي سياسي نگاهي فرمايشي و تشريفاتي نيست و
مطمئن باشند که به احزاب نگاه متقن و اعتقادي داريم .

ابراهيمي اظهار داشت: احزاب در دنياي امروز با توجه به ماموريت ها و مسئوليت ها نقش سياسي تاثيرگذاري دارند و تعبيري، احزاب چرخ‌دنده دموكراسي در كشور هستند. وي خاطرنشان كرد: نقش احزاب در حاكميت و برنامه‌هايي كه احزاب در پيشرفت كشور و استان مي‌توانند داشته باشند، نقشي ماندگار و تاثيرگذار است.

معاون سياسي-امنيتي استانداري مازندران با اشاره به اينكه خانه احزاب در استان مازندران تشكيل مي‌شود، گفت: جلسات احزاب و گروه‌هاي سياسي بايد با موضوع محوري و برنامه محوري شكل گيرد.

وي اضافه كرد: احزاب و گروه‌هاي سياسي فعالانه‌تر وارد عرصه توسعه و پيشرفت استان شوند.

ابراهيمي بيان كرد: انتظار مي‌رفت خود احزاب برگزار كننده يك همايش در استان باشند كه متاسفانه تاكنون اين امر ميسر نشد.

وي تصريح كرد: احزاب و تشكل‌هاي سياسي برنامه‌اي را طراحي و همايشي را تحت عنوان يك موضوع، محوري در زمينه انقلاب اسلامي و دهه پيشرفت و عدالت برگزار كنند.

ابراهيمي گفت: يك كرسي آزاد انديشي بايد در حوزه موضوعات استاني يا ملي كه حائز اهميت است تشكيل و بحث و تبادل نظر شود.

رئيس شوراي مركزي حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي – شعبه مازندران نيز در اين نشست گفت: نشست احزاب و گروه‌هاي سياسي فرصت خوبي براي استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل‌هاي موجود در استان است.

دكتر غلامعلي رنجبر فرح‌آبادي افزود: انتظار نداريم كه در جلسات اوليه اتفاقات خاصي بيافتد ولي انتظار مي‌رود احزاب در جامعه نقش خوب و تاثيرگذاري پيدا كنند

وي اضافه كرد: مهمترين شاخصه احزاب وگروه‌هاي سياسي مازندران، وابستگي آنها به ائمه اطهار است و با اين اعتقاد احزاب مي‌توانند يك هم‌افزايي داشته باشند.

دكتر رنجبر فرح‌آبادي ادامه داد: آموزش عناصر احزاب يك نكته حائز اهميت است و اين نكته بحث ويژه اي است، هرچند به اوج اطلاعات و آگاهي رسيده باشيم.

وي اظهار داشت: در بحث تعامل بين احزاب و حاكمان مسائلي وجود دارد كه نياز به بحث و بررسي زيادي دارد.

دكتر رنجبر فرح‌آبادي با اشاره به اينكه براي اداره استان بايد برنامه‌ريزي مدوني انجام گيرد، بيان كرد: علي‌رغم اينكه تعدد احزاب و گروه‌هاي سياسي را در استان شاهد هستيم، ولي واقعيت اين است كه تيم منسجم را در استان نداريم هرچند حرف شنوي منسجم را ايجاد كرديم، ولي تيم منسجم را نمي‌توانيم ايجاد كنيم.

وي خاطرنشان كرد: در ارتباط با احزاب يك مشكل اساسي وجود دارد كه علي‌رغم نيروي انساني، منابع مالي احزاب است كه هيچ منابع مالي مشخص و قا بل اتكايي ندارند، مگر توسط سرمايه‌هاي شخصي افراد كه آن هم كفاف اداره حزب را نمي‌كند.

رئيس شوراي مركزي حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي- شعبه مازندران تصريح كرد: در فرآيند توسعه استان، احزاب مي‌توانند به دليل قلت نيروها، درمشاورت ها مورد بهره برداري قرار گيرند چرا كه احزاب در بحث مشاورت‌ها موثر هستند.

وي گفت: براي برون رفت از مسائل حاد اجتماعي بايد هدف‌گذاري شود و ضمن بررسي كارشناسانه، نبايد سهل انگارانه به آن توجه شود.

دكتر رنجبر فرح‌آبادي افزود: اگر قرار است محدوديتي ايجاد كنند محدويت ها بايد به طور دائم اعمال شود چرا كه پس از رها شدن اثرات نامطلوب خود را از دست مي‌دهد.

وي خاطرنشان كرد: در حوزه مربوط به واردات در سطح كشور به تنهايي مي‌توانيم به اندازه اي نسبي از هدفمند كردن يارانه ها، منافع ملي داشته باشيم.

عضو هيات علمي دانشگاه تصريح كرد: از يك استان در كشور چين بيش از چهار ميليارد دلار واردات انجام مي‌دهيم و اين يعني بجاي اينكه با اين سرمايه كار را در داخل كشور توليد كنيمف پول را به كشور خارجي مي‌دهيم تا واردات كنيم.

وي ادامه داد: البته اين مسئله به اين معنا نيست كه هدفمند كردن يارانه‌ها مورد بحث قرار نگيرد، بلكه بايد به نقطه‌اي برسيم كه افراد با اتكا به درآمد‌ها و تلاش‌هاي خود امرار معاش كنند نه از طريق تكدي‌گري.

دكتر رنجبر فرح‌آبادي در پايان سخنانش گفت: درآمدهاي افراد بايد كفاف وضعيت زندگي آنان را بدهد، واردات بايد نيازهاي اساسي و مادر را در كشور مرتفع كند.

دبير حزب اتحاد ملي در استان مازندران نيز با اشاره به جايگاه مازندران در سطح كشور گفت: در بحث انتصاب فرمانداران با احترام به نظامي‌ها، نگذاريد پاي هسته نظامي در عرصه سياسي ظاهر شود و بهتر است كه افراد نظامي در همان عرصه باشد.

صفرپور افزود: متاسفانه چالشي كه در وزارت كشور ايجاد شده است بيانگر همين موضوع است.

وي اظهار داشت: بعضي از ادارات و نهادها بيش از 7 تا 8 ماه است كه توسط سرپرستي اداره مي‌شود و متاسفانه هنوز تدبيري براي مديريت آن انديشيده نشده است.

صفرپور تصريح كرد: در بحث توسعه استان آنطوري كه مطلوب نظر است نتوانستيم اقدام كنيم.

دبير جامعه اسلامي مهندسين نيز در اين نشست گفت: در حكومت اسلامي حزب وسيله اي براي رسيدن به اهداف نظام است و احزاب مي‌توانند مشاوراني امين براي مديران دولت باشند.

صابري افزود: توسعه كشور تحقق پيدا نمي كند مگر فضاي باز سياسي داشته باشيم و احزاب پايه‌هاي توسعه سياسي هستند.

رئيس دبير خانه كارگر مازندران نيز گفت: امروز كشور نياز به وحدت و انجسام دارد تا در سايه آن بتوانيم مشكلات را حل كنيم.

دريابيگي با بيان اينكه امسال هفته كارگر با مظلوميت سپري شد، افزود: كشور را بايد در سايه ارزش‌هاي نظام، آباد كنيم.

وي اضافه كرد: در ديدار با رهبري كه به مناسبت هفته كار و كارگر انجام گرفت، ارادت ما به رهبري هزار برابر شده است.

دريابيگي خاطرنشان كرد: مسائل دولتي نبايد با مسائل شخصي، خطي و جناحي آميخته و با آن برخورد شود.

وي تصريح كرد: احزاب و گروه‌هاي سياسي نبايد در كار دولت دخالت كنند، بلكه پدرانه، دلسوزانه و مسئولانه وارد شود و خرد جمعي را در نظر بگيرند تا مشكلات حل شود.

دريابيگي گفت: اگر اين وحدت حفظ شود كشتي انقلاب به ساحل نجات مي‌رسد.

عضو حزب موتلفه اسلامي نيز در اين نشست گفت: بايد به سند توسعه فرهنگي دراستان توجه شود و آسيب شناسي فرهنگي نيز در كنار آن انجام گيرد.

معافي افزود: در حوزه سياسي بعضي ها رفيق هستند، بعضي ها رقيب و بعضي ها حريف هستند.

وي اضافه كرد: در حال حاضر عده اي از احزاب از رقيب بودن به حريف بودن تغيير موضع داده‌اند.

معافي تصريح كرد: در 9 دي و 22 بهمن ثابت شد كه ملت ايران رقيب نظام نيست، بلكه رفيق نظام است.

دبير جامعه اسلامي كارگران مازندران گفت: بدنه تشكيلات ما هنوز خراب است و اشكالات ما را به حساب جمهوري اسلامي مي‌گذارند.

گوهردهي افزود: بدنه تشكيلات اداري ما هنوز سالم نيست و كار مثبت را منفي جلوه مي‌ دهند كه اين تفكر بايد درست شود و از اين شكل و غالب مديريتي بايد خارج شد.

وي اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، حزب جمهوري اسلامي تشكيل شد و شهيد بهشتي حزبي تشكيل داد كه مدير بسازد تا به كشور خدمت كند.

اما اين نشست كه در يك فضاي صميمي برگزار شد همراه با حاشيه‌هاي جالبي بود كه با هم مي‌خوانيم.

* هادي ابراهيمي در اولين مصاحبه مطبوعاتي با رسانه‌ها به موقع حاضر شد و از دير كردن بعضي از خبرنگاران انتقاد كرد. اما چندي نگذشت كه تاخير ابراهيمي همانند ساير مديران عادي شد و با تاخير وارد جلسه شد البته چون استاندار در سفر شيراز و سياحت وگردش بود همه كارها و جلسات به ابراهيمي واگذار شده بود كه ترافيك كاري را براي وي ايجاد كرده بود.

* اين جلسه كه همزمان با اذان مغرب و عشا برگزار شد با گلايه برخي نمايندگان احزاب روبرو شد كه ابراهيمي هم گفت كه ما هم بر نماز اول وقت اعتقاد داريم ولي ترافيك برنامه‌ها باعث تداخل شده است. ابراهيمي هم به طنز گفت كه يكي از اثرات كارهاي حزبي اين است كه آدم را از خدا دور مي‌كند. اميدواريم كه خدا ما را از كارهاي حزبي دور و به خودش نزديك كند.

* وقتي نماينده موتلفه خواست به عنوان اولين فرد در اين نشست سخنراني كند، معاون استاندار از وي خواست تا در اواسط جلسه صحبت كند. البته ابراهيمي دليل اين مسئله را نزديكي به حزب موتلفه به لحاظ فكري عنوان كرد. البته همانطوري كه هنوز مشخص نشد عادل فردوسي پور استقلالي است يا پرسپوليسي، بر ما هم مشخص نشد ابراهيمي به لحاظ فكري طرفدار كدام حزب و جريان سياسي است. البته بي دليل هم معاون سياسي-امنيتي نشد ديگه.

* وقتي دبير حزب اتحاد ملي در خصوص انتصاب فرماندار آمل از ابراهيمي خواست تا يك نظامي را به عنوان فرماندار معرفي نكنند، ابراهيمي در جواب گفت كه يك نظامي به عنوان فرماندار آمل منصوب نخواهد شد.

* زمان معرفي نمايندگان احزاب، وقتي اعضاي حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي- شعبه مازندران خودشان را معرفي كردند، ابراهيمي از حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي- شعبه مازندران به عنوان منظم‌ترين حزب در مازندران ياد كرد.

* يكي از اعضاي حزب موتلفه كه از غرب استان آمده بود پس از معرفي گفت: كه ما از غرب آمده‌ايم ولي مركزنشينان استان مي‌گويند شما قلب استان هستيد. ابراهيمي هم در جواب گفت: خوب درست است ديگر، چون استاندار كه نفر اول استان است از غرب آمده است.

* وقتي صابري دبير جامعه اسلامي مهندسين خود را معرفي كرد ابراهيمي به حضار گفت، آقاي صابري شيخ احزاب مازندران است، كه همه بي اختيار به ياد كروبي افتادند. البته صابري هم مثل كروبي عينك و محاسن سفيد داره، مثل كروبي صريح‌الهجه هست و وقت يه خورده تز سياسي آنها با هم فرق داره.

* در اين جلسه جانبازي مديركل دفتر امور اجتماعي و اكبريان مديركل دفتر سياسي استانداري مازندران حضور داشتند كه حضار به آنان تبريك گفتند. البته بعضي ها هم به آنها گفتند كه ما تبريك نمي‌گوييم، انشاءا... عاقبت بخير شوند.

* در نشست احزاب وگروه‌هاي سياسي استان از هر حزب يا گروه سياسي دو يا سه نفر حضور داشتند و به بيان ديدگاه‌هاي خود مي‌پرداختند، ولي نميدانيم چرا اعضاي شهرستاني حزب موتلفه در اين جلسه حضور داشتند به طوري كه نيمي از افراد حاضر را اعضاي موتلفه تشكيل مي‌دادند. البته موتلفه‌اي ها فكر كردند اگر از نظر كمي بيشتر باشند شايد بتوانند تاثيرگذار باشند. البته پيشنهاد مي‌كنيم در نشست بعدي يك اتوبوس به اين حزب اختصاص بدهند تا در اياب و ذهاب دچار مشكل نشوند.

* در اين جلسه كه با حضور رسانه‌ها برگزار شد، به نقش رسانه‌ها در توسعه سياسي استان توجه نشد. البته انشاء ا... به اين موضوع هم توجه مي‌شود.

* صحبت‌هاي درگوشي خبرنگاران حكايت از آن داشت در همايش سرمايه‌گذاري شيراز كه استانداران سراسر كشور حضور داشتند برخي از استانداران چند خبرنگار را براي پوشش خبري به شيراز اعزام كردند ولي متاسفانه باز هم قصه تكراري بي مهري با خبرنگاران در مازندران. ما كه هرچه ميگيم بخشي از مشكلات متوجه مديريت ارشد استان است كمال رستمعلي رئيس اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري قبول نميكنه كه نميكنه. باز ميگه مديران دستگاه‌هاي اجرايي مقصرند. بالاخره اين قصه ادامه دارد.

* خوب بقيه حاشيه‌ها رو مي‌گذاريم براي بعد تا متهم به حاشيه‌سازي وجنجال نشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسینی 3 خرداد 1389
آقای ابراهیمی قطعا"اصولگرانیست وبه میانه روها تعلق دارد.
نا شناس 3 خرداد 1389
قاعده سیاسی: چنانچه هرنیروی واحزاب سیاسی رویکرد رفتاری خود عقلانیت مذاکره رانداشته باشد سیاسی نیست .موجب خرسندی است احزاب راابراهیمی بمیدان اورد
حسینی 4 خرداد 1389
قاعده سیاسی این نیست که احزاب سیاسی راگردهم آوردوبفرمائیدکه عقلانیت است،فکرمی کنیدکه بااینگونه تحرکات باالفبای سیاست آشنائیدخوب است دیدگاههای محدود وابزاری آقای ابراهیمی رادرابعادمختلف سیاسی،اجتماعی رامطالعه بفرمائیدتابه عمق موضوع پی ببریدو....
نا شناس 4 خرداد 1389
خبرنگاران ، رسانه ها و مطبوعات محترم مازندران :
با سلام و احترام ، جلسه هم اندیشی سیاسی در استانداری مازندران 28/11/88 در محضر استاندار محترم ، معاون محترم سیاسی وبا حضور احزاب ، بدون حضور رجال سیاسی مستقل و بار دیگر نیز در سال جاری نیز در محضر معاون محترم سیاسی استانداری برگزار گردید . آیا فقط احزاب فعال سیاسی هستند و فضای سیاسی باید در انحصار احزاب باشد ؟ آیا بعضی احزاب در سالهای گذشته موجب تنش در عرصه سیاسی نشدند ؟ پس جایگاه نخبگان سیاسی قانونی مستقل و متعهد با همت و کار مضاعف که وابستگی حزبی و جناحی نداشته اما توانایی نوآوری و شکوفایی دارند ، کجاست ؟ آیا معاونتهای محترم سیاسی فرمانداری ، استانداری و صدا و سیما نخبگان سیاسی مستقل و قانونگرای کاندیدای مجلس هشتم که مورد تایید شورای نگهبان شدند و داوطلب نامزدی ریاست جمهوری دهم از مازندران بوده اند و مصاحبه تلویزیونی ایشان ازدر روز 15 اردیبهشت 88 از اخبار شبکه یک پخش شد ، را هدایت و حمایت خواهند نمود و از قدرت بینش وتحلیل سیاسی شان برای افزایش سطح تخصصی و کارآمدی جلسات هم اندیشی سیاسی استفاده می کنند؟ آیا مطبوعات و رسانه ها در انجام رسالت مطبوعاتی و وجدان خبرنگاری از ایشان دفاع خواهند نمود ؟ آیا احترام به کاندیداهای مستقل غیر جناحی و غیرحزبی احترام به مردم نیست ؟ لطفا روابط عمومی محترم استانداری پاسخ دهند و رهنمود عنایت فرمایند تا چراغ راه آینده باشد . لطفا خبرنگاران محترم پیگیری نمایند .
با تشکر – یکی از کاندیداهای مجلس هشتم از ساری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.109 seconds.